Bustocht-excursie

Op zaterdag 22 juni is er weer onze jaarlijkse excursie met een bus. Deze keer doen we een vijftal locaties aan met nadruk op neoclassicistische boerderijen rondom Jelsum, de zogeheten Wassenaar-boerderijen uit eind 19de eeuw en neoclassicistische boerderijen aan de Hoarnestreek en aan de Oudebildtdijk.

De start is om 9.00 uur met koffie, in het Fries Landbouwmuseum Felling 6 te Leeuwarden.
Bij Dekemastate in Jelsum staan we ook even stil bij hergebruik van een boerderij van het Sint Anthony Gasthuis. Ook gaan we de tuin van de state bezoeken.
In Stiens hebben we een lunch bij café Restaurant de Smalle Brug.
Ter afsluiting zijn er borrel en hapjes in het Landbouwmuseum.

Er kunnen maximaal zestig mensen mee, het is dus zaak snel te reageren.
De kosten bedragen (inclusief lunch) € 50 voor donateurs van de Boerderijenstichting en € 60 voor niet-donateurs.

Aanmelding via een mail naar penningmeester@boerderijenstichtingfryslan.nl De inschrijving is pas definitief op dagtekening van de bijschrijving op de Rabo-rekening van de Boerderijenstichting: NL67 RABO 0341 7831 02