Advies

Advies over instandhouding, verbouwing en herbestemming.

De Boerderijenstichting Fryslân wil boerderijeigenaren graag helpen bij vragen over instandhouding, verbouwing en herbestemming. U kunt hierover altijd contact met ons opnemen. We komen eventueel langs met één of meerdere bestuursleden om kennis te maken. Aan de hand van de vraag en de problematiek zullen wij u op weg helpen en zo nodig doorverwijzen naar de juiste instanties.

Restauratie en onderhoud

Historische boerderijen zijn al snel meer dan honderd jaar oud. Eigenaren weten maar al te goed dat je regelmatig onderhoud moet plegen. Goed onderhoud is het behoud van het monument.

Dit jaar willen we hier aandacht besteden aan vakwerk dat te maken heeft met belangrijke onderdelen van onze traditionele boerderijen, zoals schilderen, maar ook rietdekken en het voegen. Hiermee hopen wij mensen die voor nieuw onderhoud staan, te kunnen helpen bij hun het maken van keuzes hoe je zoiets zou kunnen aanpakken. En tegelijkertijd ook een antwoord te geven op de vraag of er nog vaklieden zijn die dit goed kunnen uitvoeren.

Word donateur voor het behoud van monumentale Friese boerderijen.

Vraag advies aan

"*" geeft vereiste velden aan

Privacyverklaring*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.