Lezingen bouwstijlen uitgesteld!

,

De voorjaarlezingen zijn uitgesteld naar donderdag 16 mei! Dan organiseert de Boerderijenstichting Fryslân in het Fries Landbouwmuseum een lezingenavond, gewijd aan bouwstijlen van boerenbehuizingen.

Het programma blijft hetzelfde. Om 19.00 is de ontvangst, om 19.30 gevolgd door het welkom van stichtingsvoorzitter Henk Dijkstra. Hij vertelt ook over de actuele activiteiten van de Boerderijenstichting.
Daarna spreekt Jan Mulder, recentelijk in het nieuws als auteur van het indrukwekkende boek over de boerderijen van het Sint Anthony Gasthuis.
Na de pauze zal Grietzen Bergsma, architect uit Wytgaart, praten over zijn jeugd in het kleine Friens, zijn opleiding en over eclecticisme in de boerenwoningenbouw in Fryslân.
Vanaf 21.30 is er een nazit.

Toegang is gratis voor donateurs en/of houders van een museumjaarkaart. Voor anderen acht euro.
Opgave via de website van het Fries Landbouwmuseum: www.landbouwmuseumfriesland.nl