Excursie Oldambster boerderijen

Ons verslag in beeld.

De excursie naar Oost-Groningen was zeer geslaagd. We zijn gestart met koffie bij Van der Valk in Drachten, alweer we ook vertrokken met de bus. In de bus hebben we een mooi Gronings chanson geluisterd en uitleg gekregen van Wybrand Havik en Evert Kramer over de Groninger boerderijen en de Groninger boerderijenstichting.

Onze eerste stop was in Bellingwolde, waar de familie Sassen een oude boerderij renoveert, om daar te gaan wonen en een timmerwerkplaats te vestigen. De lunch was bij boerderij Hermans Dijkstra te Midwolda. Een prachtige boerderij; de plaatjes zeggen genoeg! Deze boerderij is prachtig gerestaureerd en heeft een mooie slingertuin.

Ons eindpunt was bij de voorzitter van de Groninger Boerderijenstichting: Boelo ten Have en zijn prachtige boerderij in Drieborg. We hebben een rondleiding gekregen door de boerderij en we mochten bij hem nog een heerlijke borrel nuttigen.