Themamiddag Amerikaanse boerderijen

op zondag 24 april 2022 in het Fries Landbouwmuseum, Leeuwarden
14.00 – 17.00 uur

Vier inleiders gaan u in korte inleidingen vertellen over onderwerpen die verband houden met het boek ‘Amerikaanse boerderijen in Fryslân’ dat vorig jaar eind oktober is verschenen.

Zowel de twee schrijvers van het boek, als twee andere inleiders die voor hen van belang zijn geweest bij hun onderzoek, komen aan het woord. De verhalen worden ondersteund door mooie beelden afgewisseld met historisch filmmateriaal.

Programma:

13.30 – 14.00 uur Inloop van de bezoekers.
14.00 uur Woord van welkom.  Piet Vellinga, voorzitter Boerderijenstichting Fryslân.
14.10 uur Nieuwe inzichten op landbouwgebied in het begin van de twintigste eeuw.
Inleiding Henk Dijkstra. Directeur Fries Landbouwmuseumen auteur 200 jaar Friese Landbouwmechanisatie.
14.40  uur Hoe komen er Amerikaanse boerderijen in Fryslân?
Inleiding Hans de Haan, bestuurslid Boerderijenstichting, onderzoeker en medeauteur Amerikaanse boerderijen in Fryslân.
15.10 – 15.40 uur Pauze.
15.40  uur Firma L.S. Brouwers.
Inleiding Reimer Rauwerda, oud-directeur firma L.S. Brouwers Leeuwarden.
16.10 uur Hoe zien de Amerikaanse boerderijen in Fryslân eruit?
Inleiding Jacob van der Vaart,  bestuurslid Boerderijenstichting, onderzoeker en medeauteur Amerikaanse boerderijen in Fryslân.
16.40 Dankwoord en afsluiting door de voorzitter.

U heeft gratis toegang.
Vooraf aanmelden is verplicht.
Dit kan door op de website van het Fries Landbouwmuseum te klikken op het kopje “24 april lezingen Boerderijenstichting Amerikaanse boerderijen en 24 april en klik op selecteer tijdslot”. Bij tickets het aantal deelnemers invullen bij ‘lid Boerderijenstichting’. De pagina is hier te vinden: Fries Landbouwmuseum – Tickets (landbouwmuseumfriesland.nl).

Voor vragen: Hans de Haan tel. 0513-438007 of E-mail: haanshoeve@hotmail.com

Meepraten?